راهاندازی بانک خون بیمارستان شهدای رستم و انجام نخستین تزریق خون
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فهلیان، سید وحید سادات، در این زمینه اظهار کرد: راهاندازی بانک خون یکی از نیازهای مهم حوزه درمان در رستم بود و خوشبختانه با تلاشهای مستمر همکاران و همکاری سازمان انتقال خون، امروز شاهد آغاز فعالیت رسمی آن هستیم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان رستم تصریح کرد: نخستین تزریق خون نیز با موفقیت در این مرکز انجام شد که نقطه عطفی برای ارتقای خدمات درمانی در شهرستان به شمار میرود.
سادات گفت: با افتتاح این بانک خون، بیماران دیالیزی دیگر مجبور به انتقال به شهرستانهای همجوار برای دریافت فرآوردههای خونی نیستند.
وی افزود: این موضوع علاوه بر تسریع روند درمان، در نجات جان بیماران اورژانسی نقش بسزایی دارد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان رستم در پایان از همراهی مسئولان و کارکنان بیمارستان شهدای رستم و تیم انتقال خون تقدیر کرد.
سادات یادآور شد: تلاش ما این است که با توسعه زیرساختهای درمانی، خدمات ایمنتر و سریعتری به مردم شریف شهرستان ارائه دهیم.
نسیم بوستانی کارشناس مسؤل آزمایشگاه بیمارستان شهدای رستم نیز در این زمینه ابراز کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر میزان مصرف فراورده های خونی به دلیل عدم راه اندازی کامل بخش هادر شهرستان مشخص نیست، ذخیره خون فعلا انجام نمی گیرد.
وی ادامه داد: در این راستا و صرفا براساس درخواست قبلی بیمار و تجویز پزشک، تهیه خون انجام و تزریق صورت میگیرد.
بوستانی تصریح کرد: در صورت مشخص شدن نیاز روزانه به خون و فراورده های خونی، نسبت به ذخیره خون در بانک خون بیمارستان اقدام میشود.

