توسعه رستم در دستور کار استاندار فارس/ از احیای کارخانه قند تا رفع موانع بهره‌وری بیمارستان رستم و توسعه شبکه آب و راه روستایی/ حضور مسئولان کشوری و استانی در جشنواره ملی برنج رستم+ تصاویر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فهلیان، نخستین جشنواره ملی برنج با هدف انتقال دانش نوین کشاورزی، بازتعریف بسته‌بندی و بازاریابی محصول و معرفی پتانسیل‌های منطقه به کشوری در شهرستان رستم در حال برگزاری است.

این جشنواره از ۱۹ آذرماه آغاز شده و تا ۲۱ آذرماه با حضور مسئولان استانی و ملی و با برنامه‌های آموزشی، نمایشی و فرهنگی ادامه دارد.

استاندار فارس روز گذشته 21 آذر 1404 در سفر به شهرستان رستم از ۸ مصوبه برای توسعه این شهرستان خبر داد و رشد شاخص‌های رفاه در مناطق کم‌برخوردار استان را از اولویت‌های مهم مدیریتی دانست.
حسینعلی امیری در بدو ورود به شهرستان رستم با حضور در گلزار شهدای شهر مصیری به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وی سپس با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان رستم، در سخنانی ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (سلام الله علیها) گفت: حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) بزرگترین الگو برای زنان عالم در همه ساحت‌های زندگی بوده و به همین دلیل زادروزِ ایشان، در تقویم رسمی کشور روز زن و مادر نام گرفته است.
امیری افزود: نام “مادر” مفاهیمی همچون ایثار، گذشت، مهربانی و بسیاری از فضلیت‌های انسانی را به ذهن متبادر می‌کند بنابراین ارج نهادن و تکریم مقام او امری مهم و ضروری به شمار می‌رود.

۸ مصوبه برای توسعه “رستم” در سفر شهرستانی استاندار

استاندار فارس در ادامه با اشاره به فرصت‌ها و چالش‌های شهرستان رستم گفت: این شهرستان نیروی انسانی و مردمانی مستعد، نجیب و توانمند دارد اما امکانات و زیرساخت‌هایِ رستم متناسب با این ظرفیت‌ها نیست.
امیری با تأکید بر اینکه رشد شاخص‌های رفاه از اولویت‌های اصلی مدیریتی در استان فارس است، تصریح کرد: یکی از پایه‌های مهمی که جمهوری اسلامی بر آن بنا شده، عدالت در تمام ساحت‌هاست که بر همین اساس توزیع عادلانه امکانات در مناطق مختلف استان باید مد نظر جدی مدیران قرار گیرد‌.
وی افزود: مصوباتِ سفرهای شهرستانی که برگرفته از جلسات کارشناسی دقیق است، لازم‌الاجرا خواهد بود و در سفرهای بعدی اقدامات عملی در خصوص اجرای این تصمیمات بررسی می‌شود.

رشد شاخص‌های رفاه در مناطق کم‌برخوردار از اولویت‌های مهم است/ احیاء کارخانه قند رستم به طور جدی در دستور کار قرار دارد/ وضعیت آب شرب، اینترنت و راه‌های چندین روستای شهرستان رستم بهبود می‌یابد/ موانع بهره‌وریِ مطلوبِ بیمارستان مصیری باید رفع شود
نماینده عالی دولت در فارس، احیاء، به روزرسانی و پرداخت بدهی کارخانه قند رستم را از مطالبات مهم مردم این شهرستان اعلام و خاطرنشان کرد: این کارخانه بعد از بیش سال‌ها تعطیلی با پیگیری‌های جدی که در استان و هیئت حمایت از صنایع کشور انجام شده، به زودی تعیین تکلیف می‌شود و می‌تواند زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان شهرستان را فراهم آورد.
امیری ادامه داد: موضوع پروژه سد پارسیان نیز در جلسات کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات خوبی برای آن اتخاذ شده است.
وی با اشاره به وجود بیش از ۱۰۰ روستا در شهرستان رستم گفت: تأمین آب شرب، بهسازی راه‌های روستایی، اتصال روستاها به اینترنت پرسرعت و احداث و تکمیل چندین مدرسه از مصوبات مهم این سفر شهرستانی برای روستاییانِ عزیز شهرستان رستم است.
امیری ادامه داد: خدمات ارائه شده در بیمارستان شهرستان رستم متناسب با وسعت و امکاناتِ آن نیست و موانعِ بهره‌وریِ کامل از جمله اجرای فیبر نوری و تأمین پزشک متخصص باید در دستور کار قرار گیرد.
استاندار فارس رفع چند نقطه حادثه‌خیز در راه‌های رستم و تکمیل مجتمع اداری شهرستان را از دیگر مصوبات سفر اعلام کرد و گفت: همه دستگاه ها باید بر اساس برنامه زمان‌بندی و شاخص‌های قابل اندازه‌گیری، برای اجرای دقیق و به موقع مصوبات جدیت داشته باشند.
استاندار فارس با قدردانی از حضور زینب قیصری نماینده حوزه تهران در مجلس شورای اسلامی، پیمان فلسفی رئیس فراکسیون کشاورزی و نماینده حوزه انتخابیه تهران، غلامرضا توکل رئیس مجمع نمایندگان استان فارس، مالک حسینی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صادقی رئیس هیئت حمایت از صنایع کشور در رستم و شورای اداری شهرستان امیدواری کرد: همراهی و حضور ایشان و هم‌افزایی امید نصیبی نماینده حوزه انتخابیه رستم و ممسنی، بهنام مختاری فرماندار، حجت‌الاسلام حسینی بوشهری امام جمعه و همه اعضای شورای اداری و تأمین شهرستان رستم، گام‌های بلندی در مسیر توسعه این شهرستان با قدمتی چندهزار ساله برداشته شود.
بر پایه این گزارش، سید احمد احمدی‌زاده مشاور عالی و رئیس حوزه استاندار، محمود رضایی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی، محسن پاپری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، امیر حسین جمشیدی مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری فارس، جلیل حسنی مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری فارس و جمعی از مدیران کل استانی در این سفر استاندار فارس را همراهی کردند.
بازدید از بیمارستان شهر مصیری، کارخانه قند شهرستان رستم و حضور در جشن شکرگزاری برداشت محصول از دیگر برنامه‌های سفر حسینعلی امیری به شهرستان رستم بود.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *