تاکید فرماندار رستم بر لزوم اراده عملی و تعهد مالک کارخانه قند در پرداخت مطالبات و احیای کارخانه+ تصاویر

فرماندار رستم گفت: هدف اصلی، رسیدن به نتیجه‌ای عملی در جهت پرداخت مطالبات کارگران و احیای کارخانه قند است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر بیست، صبح روز یکشنبه ۲۳ آذرماه ۱۴۰۴ کمیسیون کارگری شهرستان به ریاست بهنام مختاری فرماندار با موضوع بررسی و تعیین تکلیف مطالبات کارگران کارخانه قند رستم برگزار شد.

پناه نماینده مالک، میرزایی مدیرعامل کارخانه قند رستم، عباسی معاون سیاسی فرماندار، مسئول حراست فرمانداری، رئیس اداره کار شهرستان و جمعی از کارکنان کارخانه قند از دیگر حاضران در این جلسه بودند.

فرماندار رستم در این جلسه اظهار کرد: در مسیر پیگیری حقوق کارگران، ممکن است در برخی مقاطع ناخواسته تندی‌هایی صورت گرفته باشد که در همین‌جا از همه عزیزان پوزش می‌طلبم.

بهنام مختاری تصریح کرد: هدف اصلی، رسیدن به نتیجه‌ای عملی در جهت پرداخت مطالبات کارگران و احیای کارخانه قند است.

وی با اشاره به جایگاه تاریخی کارخانه قند رستم افزود: این کارخانه یکی از میراث‌های مهم شهرستان در حوزه تولید و اشتغال به شمار می‌رود و در گذشته نقش مؤثری در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی منطقه داشته است.

مقام عالی دولت در شهرستان رستم با بیان اینکه تعطیلی واحدهای تولیدی خسارات متعددی به دنبال دارد، تصریح کرد: وقفه در تولید، علاوه بر از بین رفتن سودآوری، هزینه‌های انباشته و سنگینی را به مجموعه تحمیل می‌کند و بازگشت به چرخه تولید را با دشواری مواجه می‌سازد.

مختاری پرداخت مطالبات کارگران را اولویت نخست مدیریت شهرستان دانست و تأکید کرد: آسیب‌هایی که به دلیل تعطیلی کارخانه به زندگی کارگران وارد شده، صرفاً یک موضوع قانونی نیست، بلکه از نظر اخلاقی و شرعی نیز مسئولیت ما را دوچندان می‌کند.

وی با تأکید بر ضرورت وجود اراده واقعی از سوی مالک کارخانه خاطرنشان کرد: صرف توان مالی برای حل این موضوع کافی نیست، بلکه مالک علاوه بر توان مالی باید تمایل به راه اندازی داشته باشد که در صورت وجود عزم و اراده جدی، انتظار می‌رود مطالبات کارگران پرداخت و زمینه احیای کارخانه فراهم شود.
مختاری تاکید کرد: در غیر این صورت، مجموعه مدیریت شهرستان ناگزیر است در چارچوب قانون، فرآیندهای لازم از جمله مزایده و تعیین تکلیف بهره‌برداری را دنبال کند.

فرماندار رستم در پایان تصریح کرد: هدف نهایی، تعیین تکلیف شفاف، احقاق حقوق کارگران و بازگشت کارخانه قند به چرخه تولید و اشتغال است و این موضوع با جدیت تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهد شد.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *