زنگ کتاب در شهرستان رستم نواخته شد/ رونمایی از سه کتاب تألیفی نویسندگان رستم+ تصاویر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فهلیان، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، فرمانده منطقه انتظامی و جمعی از اعضای شورای اداری شهرستان رستم، زنگ کتاب در مدرسه سمیه مصیری نواخته شد.
رونمایی از سه کتاب تألیفی نویسندگان شهرستان رستم با عنوان “تاوان” نوشته الهقلی رحیمی بهمنیار، “بانک هوشمند” نوشته سهیلا گودرزی و “افسردگی مسری است” نوشته راضیه باقری از دیگر برنامهای این مراسم بود که نویسندگان توضیحاتی درباره چرایی انتخاب موضوع و روند نگارش آثار خود ارائه کردند.

فرماندار رستم در این مراسم ضمن تبریک هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، با تأکید بر ضرورت ترویج مطالعه در سنین دانشآموزی گفت: هیچ توسعهای بدون آگاهی و مطالعه شکل نمیگیرد و کتاب باید به نیاز روزانه خانوادهها تبدیل شود.
بهنام مختاری با بیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه باید از سنین کودکی و فضای مدرسه آغاز شود، تصریح کرد: دانشآموز کتابخوان، آیندهساز مسئولیتپذیر و اثرگذار بوده و هر خانواده باید کتاب را همانند نیازهای اصلی روزانه، ضروری بداند.
وی با تأکید بر اینکه فاصله گرفتن از کتاب موجب افت کیفیت فکر و تصمیمگیری در جامعه میشود، یادآور شد:
اگر میخواهیم نسل امروز با مهارت، قدرت تحلیل، و هویت فرهنگی قوی وارد جامعه شود، باید کتاب را از حاشیه به متن زندگی بازگردانیم.
مختاری همچنین رونمایی از کتابهای جدید را نشانه ظرفیت بالای علمی و ادبی شهرستان رستم دانست و معتقد است:
نویسندگی و تولید محتوا یک افتخار فرهنگی بوده و باید حمایت شود؛ جامعهای که اهل مطالعه و تولید کتاب باشد، جامعهای زنده و آیندهدار است.










