با تصویب هیئت ممیزه مرکزی وزارت بهداشت: دکتر سید علی ملک‌حسینی استاد ممتاز شد

مرتبه استاد ممتازی با تصویب هیات ممیزه مرکزی وزارت بهداشت در دویست و پنجمین جلسه این هیات، به دکتر سید علی ملک حسینی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اعطا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فهلیان، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اعطای این مرتبه به استناد فعالیت‌های چشمگیر این عضو هیات علمی در حیطه‌های فرهنگی، تربیتی، اجتماعی، آموزشی، پژوهشی، فناوری و مسوولیت‌های اجرایی، بر اساس آیین نامه مدیریت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وزارت بهداشت، انجام شده است.

Ali Malek Hosseini

دکتر محسن رازقی افزود: دکتر سید علی ملک حسینی چهره ماندگار کشور و پدر پیوند کبد ایران و بنیانگذار و مدیرعامل مرکز پیوند اعضا و بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی پیوند اعضای ابوعلی سینا است که علاوه بر افتخارات ملی، دارای افتخارات جهانی در حوزه پیوند است.
او دریافت جایزه انجمن جهانی پیوند اعضا به دلیل تاثیر شگرف در پیشرفت دانش پیوند را از جمله افتخارات دکتر ملک حسینی برشمرد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز حضور دکتر سید علی ملک حسینی در جمع اساتید جامعه پزشکی فارس را بسیار ارزشمند و فرصتی مغتنم برای شاگردانش در زمینه کسب دانش، توانمندی و تجربه‌های گرانبها ذکر کرد.

به گزارش فهلیان، در ایران بالاترین رتبه دانشگاهی در ایران استادی ممتاز است در هر یک از سیستم‌های آموزشی بنا به نوع سیستم دانشگاهی و آموزشی این رتبه دانشگاهی متفاوت است. استاد ممتاز تا دو دوره پنج‌ساله از بازنشستگی معاف می‌شود و می‌تواند برای دوره دکترا با تشخیص خود بدون آزمون دانشجوی دکترا جذب کند.

دکتر سید علی ملک‌حسینی (زادهٔ ۱۶ مرداد ۱۳۲۸ یاسوج) جراح و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است. او نخستین پیوند کبد در ایران از فرد زنده به زنده را انجام داد و به عنوان پدر پیوند کبد در ایران شناخته می‌شود.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *