کوه سیاه رستم در آتش نبود امکانات میسوزد+ گزارش تصویری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فهلیان، سه روز است که آتش، کوه سیاه شهرستان رستم را بی رحمانه میسوزاند و بلوطهای سبز و بی پناه، ایستاده در آتش میسوزند.
نبود ابتداییترین امکانات برای مهار آتش از جمله دمنده اطفای حریق، کمبود لباس آتشنشانی و حتی عدم حضور و اقدامی از سوی مسئولان سازمانها، نهادها و تشکلهای مردمی در مهار آتشسوزی این سرمایه ارزشمند ملی صحنههایدردناکی را طی این چند روز به تصویر کشیده است.
وقوع آتشسوزی در جنگلها و مراتع از مخربترین حوادثی است که آثار و پیامدهای زیاد و گاهی جبرانناپذیری در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی در پی دارد.
هم اکنون سیدعلی حسینی فرماندار شهرستان رستم، معاون سیاسی فرماندار، مسئولان و نیروهای منابع طبیعی، رییس هلال احمر، شهرداری و نیروهای مردمی در دامنه کوه حضور یافتهاند.
فعال کردن ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در راستای مقابله و کاهش خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه از جمله سیل، آتشسوزی و زلزله و هماهنگی با استانداری جهت همکاری و در نظر گرفتن تدابیر لازم برای استفاده از بالگرد و انتقال آب در مناطق صعبالعبور. باتوجه به وجود درختان بلوط و کوهستانی بودن این مناطق ضروری بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.
گزارش از معصومه بوستانی

